پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272177
برپايي مجالس تعزيه‌خواني در مناطق مختلف شهرستان فارسان
تاریخ انتشار : 1403/04/20
نمایش : 270
برپايي مجالس تعزيه‌خواني در مناطق مختلف شهرستان فارسان
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، همزمان با ايام سوگواري شهادت اباعبدالله حسين (ع) و ياران باوفايش، هنرمندان تعزيه‌خوان در مناطق مختلف شهرستان فارسان همچون فيل آباد، باباحيدر، گوجان، پردنجان، ده چشمه، کران وچليچه مجالس شبيه‌خواني را برپا کردند.

در حال حاضر 203 گروه از هنرمندان شبيه‌خوان در چهارمحال و بختياري فعاليت دارند که قرار است پس از سال‌ها وقفه بار ديگر 10 گروه منتخب از آنان در دهه اول ماه صفر در هفدهمين دوره سوگواره عاشورايي استان با عنوان جايزه هنر و ادبيات آييني (بزرگداشت سيد عبدالباقي صولت دهکردي) به اجراي مجالس تعزيه‌خواني بپردازند.

نياز جامعه امروز الگو برداري صحيح از سيره امام حسين (ع) است كه با گذشت و ايثار خود موجب ماندگاري دين اسلام و سنت واقعي پيامبر بزرگوار اسلام (ص) شد.

حفظ شيوه‌هاي سنتي عزاداري در سطح شهرستان بايد مورد توجه قرار گيرد و شهرستان ما به واسطه فرهنگ غني ديني و مذهبي خود يکي از مهدهاي تمدن ديني در سطح کشور بوده است.

ايام عزاداري ماه محرم اهميت زيادي در خودسازي و جلاي روح و جان دارد و عزت و کرامت مسلمين برگرفته از نهضت پرشکوه امام حسين (ع) است.

عشق به اهل بيت (ع) باعث شده است كه وحدت و يکپارچگي بين مردم در شهرستان  دوچندان شود و در ماه محرم مردم اين شهرستان با برپايي مجالس عزاداري ارادت خود را به اهل بيت (ع) ابراز مي کنند.


 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html